Gand Translucid


Nu inteleg disponibilitatea unora care, cu usurinta, lasa posibilitatea invelisului eu-lui propriu sa devina translucid si permit oricui, in orice imprejurare, sa scruteze cu usurinta spre cele mai ascunse maruntaie ale gandurilor si ale vietii lor. O fi nevoie de atentie, exhibitionism sau pur si simplu lipsa instinctului de conservare? O arca de-as avea! Ce-as putea sa va spun? Ca astept gerul, ca vreau sa mi se topeasca in mana cu turture translucid, sa mi se scurga apa lui inghetata printre degete, catre pamantul din care vor rodi merele parguite ale unei noi toamne? Jocul poeziei mi-a adus cuvantul asta intr-un gand care se-ntreaba daca marul e pentru toata lumea un fruct translucid, prin care se intrevede, neclar si sinuos ca o urma de sarpe, pacatul primului cocos care-a cantat dupa partitura gainii... Merele indisciplinate. Ochii incepusera sa-mi joace feste, pentru ca tocmai zarisem doua spectre translucide dialogand in intuneric. Oare se daduse liber la stafii sau erau doi oameni inzapeziti ca si noi? Emanatia unui gand fugar, translucid in lumina crepusculara a padurii si strans in chingi de vointa carcasei greoaie, mi-a inghetat toate simturile si deja ma detasasem. Picioarele inaintau anevoie, iar spectrele translucide se transformau usor in chipuri pamantene. Eram salvati de un gand translucid!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu